Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

جستجو با عملگرهای بولی در گوگل

جستجو با عملگرهای بولی در گوگل

در هنگام جستجو در گوگل (Google)، اگر بین کلمات جستجو از عملگر + یا and استفاده شود، گوگل تمام آنها را جستجو میکند. بین عملگر + و کلمات نباید فاصله باشد. به مثال زیر توجه کنید:

 

 

flower +garden

flower and garden

در هنگام جستجو در گوگل (Google)، اگر بین کلمات جستجو از عملگر | یا or استفاده شود، گوگل تنها یکی از کلمات را جستجو میکند. بین عملگر + و کلمات نباید فاصله باشد. در مثال زیر، گوگل تنها به دنبال سایت هایی حاوی کلمه flower یا garden میگردد:

flower or garden

flower | garden

توجه: برای تایپ علامت | کافی است زبان صفحه کلید (keyboard) را با انگلیسی تغییر داده و دکمه shift را پایین نگه داشته و دکمه \ (دکمه بالایی دکمه enter) را بزنید.

در هنگام جستجو در گوگل (Google)، اگر بخواهید یکی از عبارت نوشته شده را حتما داشته باشید، از پرانتز استفاده میشود. درحقیقت با این عملگر میتوان از ترکیب and و or به طور همزمان استفاده کرد. در مثال زیر گوگل جستجو را بر مبنای flower یا garden انجام می دهد ولی نتایجی را از دو عبارت نشان می دهد که حتما شامل عبارت plant هم باشد:

plant (flower or garden)

در هنگام جستجو در گوگل (Google)، اگر میخواهید که عبارتی را از جستجو بردارید از عملگر یا not استفاده می شود. در مثال زیر میخواهیم به گوگل بفهمانیم که به دنبال سایتهایی بگردد که کلمه flower (کلمه اول) در آنها باشد ولی کلمه garden (کلمه دوم) در آن سایتها نباشد:

flower –garden

flower not garden

توجه کنید که گوگل بین حروف بزرگ و کوچک تفاوت قائل نمیشود. مثلا کلمه flower یا Flower یا FLOWER نتایج یکسانی را در بر دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد