Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

آموزش نرم افزار FEKO

آموزش نرم افزار FEKO


نام FEKO به صورت اختصار از یک عبارت آلمانی به معنای محاسبات میدان اجسام با شکل های اختیاری گرفته شده است. همانطور که از نام آن برمی آید این نرم افزار را می توان برای انواع گوناگون تحلیل میدان های الکترومغناطیسی اشیا با شکل های دلخواه بکار برد. 

 

برنامه FEKO مجموعه نرم افزاری برای تحلیل محدوده وسیعی از مسائل الکترومغناطیسی است. کاربردهای آن در برگیرنده تحلیل EMC، طراحی آنتن، مدارها و آنتن های ریزنواری، محیط دی الکتریک، تحلیل پراکندگی و بسیاری موارد دیگر می باشند. هسته این نرم افزار مجموعه جامعی از روشه های محاسباتی قدرتمند را فراهم می کند و برای تحلیل ورقه های دی الکتریک نازک، اجسام دی الکتریک همگن چندگانه و محیط های لایه لایه صفحه ای توسعه داده شده است.


روش ممان یا Method Of Moment اساس حل کننده FEKO را شکل می دهد. تکنیک های دیگر همچون روش Multilevel Fast Multiple Method، روش المان محدود (Finite Elements)، نظریه یکنواخت پراش (Uniform Theory of Diffraction)، اپتیک هندسی (Geometrical Optic) و اپتیک فیزیکی (Physical optic) نیز برای حل کردن مسائلی که از نظر الکتریکی بزرگ هستند و اجسام دی الکتریک ناهمگن با شکل های دلخواه پیاده سازی شده اند. تکنیک های تقریب زنی و شتاب بخشی خاص برای مسائل خاص در دسترس می باشند.


نرم افزار FEKO امکان استفاده از پردازش بر روی گستره workstationها، سرورها و کلاسترها را فراهم می سازد. عملکرد هر پلتفرم، سیستم عامل و روش بکار گرفته شده برای حصول نتایج دقیقو بموقع بهینه سازی شده است. در اینجا با آموزش مقدماتی FEKO آشنا می شویم.

برای دانلود کافی است بر روی "دانلود فایل" در زیر کلیک کنید.


دانلود فایل

نظرات 1 + ارسال نظر
elyas چهارشنبه 25 بهمن 1396 ساعت 11:49 ق.ظ

عالی بود. منبه آموزشی در مورد نرم افزار feko خیلی کم بود. این اولین آموزش فارسی بود که دیدم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد