Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

آموزش نرم‌افزار Lab view

آموزش نرم‌افزار Lab view


نرم افزار Lab view مخفف عبارتLaboratory virtual Instrument Engineering Workbench  می باشد. این نرم‌افزار یک زبان برنامه‌نویسی گرافیکی است که کاربرد های مختلفی در صنایع، آموزش و تحقیقات دارد. نرم افزار Lab view  یک نرم‌افزار قدرتمند و قابل انعطاف جهت تجزیه و تحلیل سیستم های اندازه گیری است. عملکرد نرم‌افزار Lab view کاملا از طبیعت ترتیبی و زنجیره ای موجود در زبان های برنامه‌نویسی متنی متداول، مجزا است و یک محیط گرافیکی را برای کاربر فراهم می سازد. 

 

نرم‌افزار Lab view اولین بار در آزمایشگاه بوجود آمده است و هنوز هم در آزمایشگاه ها کاربرد فراوانی دارد. این نرم‌افزار به دلیل عمومیت و فراگیر بودن محبوبیت بسیاری در صنایع گوناگون یافته است، به عنوان مثال در مواردی که باید اندازه-گیری دما انجام شود، این نرم‌افزار مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد های مهم دیگر آن داده برداری و پردازش سیگنال، کنترل ابزار دقیق، اتوماسیون سیستم های صنعتی، کنترل و اندازه گیری صنعتی، طراحی سیستم های پردازش تصویر و آموزش و تحقیقات، شبیه‌سازی فعالیت و عملکرد قلب، کنترل فرآیند تهیه و بسته بندی مواد غذایی، نظارت بر رژیم غذایی کودکان، مدل سازی سیستم های قدرت جهت تجزیه و تحلیل و محاسبه ضریب قدرت می باشد.


ظاهر و عملکرد برنامه های نوشته شده در محیط Lab view، از تجهیزات و ابزار حقیقی الگو می گیرند، آنها را ابزار مجازی یا VM (Virtual Instrument) می نامند. ابزار مجازی VIها شامل سه بخش اصلی صفحه پانل، نمودار بلوکی و آیکن/کانکتور (Icon/Connector) می باشد.

در اینجا قرار است به صورت سریع با این نرم افزار آشنا شویم. برای دانلود کافی است بر روی "دانلود فایل" در زیر کلیک کنید.


دانلود فایل

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد