Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

سیستم های دید در شب Night Vision System

سیستم های دید در شب Night Vision System


بیشترین دانسته های بشر از راه دیدن حاصل میشود. دیده شدن یک جسم در حالت ساده به این معنی است که نوری به هدف  مورد نظر تابیده و بازتابش نور از هدف مورد نظر به سیستم آشکارسازی همچون چشم انسان برسد. از آنجا که چشم انسان فقط قادر به دیدن در محدوده مرئی است فناوری هایی به وجود آمدند که به آن قابلیت رویت محیط در طیف های دیگر را می دهند که از جمله آن فناوری دید در شب است. 

 

هر موج طیفی از طول موج هایی را شامل میشود. برای مثال اموج الکترمغناطیس شامل دو طیف مهم: نور مرئی مادون قرمز است. طیف مرئی تنها محدوده ای است که بدون نیاز به هیچگونه وسیله ای می توان آنرا رؤیت کرد و دامنه طول موج آن 400 تا 760 نانومتر است در حالی که محدوده فروسرخ بخشی از طیف الکترومغناطیسی است که دارای طول موجی بین 1میلیمتر تا 760 نانومترمی باشد .معمولاً مادون قرمز را به سه قسمت نزدیک (Near Infrared )، میانی (Mid Infrared ) و دور (Far Infrared ) تقسیم می کنند. فرکانس محدوده مادون قرمز بین 1 تا 100 تراهرتز باشد. در اینجا به بررسی سیستم ها و دوربین های دید در شب پرداخته می شود.


مباحثی همچون انواع فناوری دید در شب، نحوه عملکرد تجهیزات دید در شب، طرز کار دوربین های دید در شب، اجزاء دوربین دید در شب، طرز کار سیستم های دید در شب از نظر فیزیکی، تکنولوژی دوربینهای دید در شب، انواع دوربین دید در شب، تأثیر عوامل جوی بر سیستمهای شبانه، نمونه های موجود در بازار، مفاهیم دوربین های دید در شب مورد بررسی قرار می گیرند.

برای دانلود کافی است بر روی "دانلود فایل" در زیر کلیک کنید.


دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد