X
تبلیغات
کالج کارآفرینی تیوان

(*blog_title*)

(*blog_short_description*)

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

جستجو
بایگانی
آمار
تعداد بازدیدکنندگان :
271134
نظرسنجی
چقدر از مطالب پورتال رضایت دارید؟

برگه‌ها

چگونه با انجیر وزن خود را کم کنیم

یکی از مهم‌ترین خواص انجیر لاغری و کاهش وزن است. درمان اختلالات جنسی، یبوست، سو هاضمه، دیابت، سرفه، برونشیت و آسم و ... از خواص میوه تابستانی انجیر است. انجیر حاوی مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبر فراوان است. ویتامین آ، ویتامین ب 1 و ب 2، کلسیم، آهن، فسفر، منگنز، سدیم، پتاسیم و کلر از مواد مغذی موجود در انجیر هستند. انجیر در پیش‌گیری از یبوست، کاهش وزن، کاهش کلسترول، حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، پیش‌گیری از ابتلا به سرطان روده، پیش‌گیری از سرطان سینه بعد از یائسگی، کنترل فشارخون، تقویت استخوان ‌ها نیز بسیار سودمند است که در ادامه به طور مفصل به این موارد پرداخته می شود.  

پیش‌گیری از یبوست با انجیر

مصرف 3 وعده انجیر 5 گرم فیبر به بدن می‌رساند. غلظت بالای فیبر موجب عملکرد منظم روده و جلوگیری از یبوست می‌شود. فیبر موجود در انجیر نه تنها برطرف کننده یبوست است بلکه اسهال و حرکات نامنظم روده‌ای نیز پیش‌گیری می‌کند.


کاهش وزن با انجیر

فیبر موجود در انجیر به کاهش وزن کمک می‌کند و مصرف آن به مبتلایان به چاقی توصیه می‌شود. البته توجه داشته باشید که انجیر نسبتا دارای کالری زیادی است و می ‌تواند منجر به افزایش وزن شود، خصوصا اگر همراه با شیر مصرف شود. به همین دلیل بهتر است در مصرف آن از این جهت جانب تعادل را رعایت کرد. مصرف چند عدد انجیر برای دریافت مواد مغذی آن کافی است. پس بهتر است در مصرف آن زیاده ‌روی نکنید.


کاهش کلسترول با انجیر

انجیر دارای پکتین است. پکتین نوعی فیبر گیاهی و محلول است. هنگامی ‌که این فیبر در سیستم گوارش جابجا می‌ شود، به سادگی کلسترول‌‌های اضافی را با خود حمل می‌کند و به قسمتی از بدن که مواد زائد برای دفع در آنجا جمع می ‌شوند منتقل می ‌شوند. علاوه بر این، انجیر به دلیل وجود فیبر زیاد در آن می ‌تواند در کنترل اشتها و میل شما به مصرف غذاهای چرب و مضر موثر باشد.


حفظ سلامت قلب با انجیر

انجیر خشک حاوی فنول، امگا 3 و امگا 6 است. این اسیدهای چرب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. برگ انجیر نیز تاثیر زیادی بر میزان تری ‌گلیسیرید موجود در خون دارد. در واقع، برگ انجیر یک بازدارنده برای تری‌ گلیسیرید محسوب می‌شود و مقدار کلی آن را کاهش می‌دهد.


کنترل قند خون با انجیر

برگ انجیر باعث می‌شود نیاز بدن افراد دیابتی به انسولین کاهش یابد. این مورد برای بیمارانی که باید انسولین تزریق کنند می‌‌تواند موثر باشد. انجیر سرشار از پتاسیم است که می‌تواند به کاهش جذب قند پس از هر وعده غذایی کمک کند. هرچه میزان پتاسیم در بدن بیشتر باشد، نوسانات قند در بدن کاهش می‌یابد و دیابتی‌ها می‌‌توانند زندگی عادی‌‌تری داشته باشند.


پیش‌گیری از ابتلا به سرطان روده با انجیر

حضور فیبر باعث می‌شود حذف رادیکال‌های آزاد از بدن ساده و سریع‌تر صورت گیرند. رادیکال‌های آزاد، علت ایجاد سرطان در بدن هستند. فیبر فعالیت روده را تنظیم می‌کند و به بهبود عملکرد آن کمک می‌کند.


پیش‌گیری از سرطان سینه بعد از یائسگی با انجیر

فیبر موجود در انجیر محافظ زنان در برابر ابتلا به سرطان سینه بعد از یائسگی است.


کنترل فشارخون با انجیر

اگر افزایش سدیم با کاهش پتاسیم همراه شود، نتیجه آن افزایش فشارخون است. انجیر از طرفی دارای مقادیر زیادی پتاسیم و از طرف دیگر دارای میزان کمی سدیم است. در نتیجه این میوه برای مبارزه با فشارخون گزینه بسیار مناسبی است. انجیر با ایجاد تعادل در فشارخون برای شما آرامش به همراه می ‌آورد.


تقویت استخوان ‌ها با انجیر

انجیر سرشار از کلسیم است. کلسیم نیز برای تقویت استخوان‌‌ها یک ضرورت محسوب می ‌شود. انجیر همچنین دارای فسفر است. فسفر در شکل‌‌گیری استخوان‌ها یا جوش خوردن آن‌ها پس از آسیب ‌دیدگی یا شکستگی موثر است.

 

نظرات (0)


نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد