Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

استفاده از اینترنت گوشی برای لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی

استفاده از اینترنت گوشی برای لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی PC

کاربران گوشی های هوشمند (Smart Phone) برای اشتراک گذاری اینترنت گوشی موبایل با لپ تاپ، تبلت و یا کامپیوترهای خود سه روش اتصال به کمک یو اس بی (USB)، بلوتوث (Bluetooth) و وای فای (Wi-Fi) را می توانند انتخاب کنند. 

 

گزینه Tethering قابلیتی است که در بیشتر گوشی های هوشمند قرار گرفته شده و به کاربران (User) امکان اتصال موبایل به کمک یو اس بی، وای فای و بلوتوث به رایانه و تبلت ها را می دهد، به این ترتیب امکان استفاده از اینترنت همراه در این دستگاه ها امکان پذیر خواهد شد. در ادامه با این روش ها بیشتر آشنا می شویم.


اتصال از طریق یو اس بی USB

این روش برای کاربران رایانه های شخصی (PC) پیشنهاد می شود، چرا که ممکن است دستگاه آنها قابلیت بلوتوث و وای فای را نداشته باشد، اگرچه کاربران لب تاب ها هم می توانند از این روش بهره ببرند. پس از اتصال، در تلفن اندرویدی خود به بخشSetting> Wireless & Network> More بروید. در این بخش به دنبال گزینه Tethering & Portable Hotspot بگردید. سپس می توانید به کمک گزینه USB Tethering تنظیمات مورد نظر را جهت اتصال اعمال نمایید. برای اطمینان از اتصال یک آیکون نوتیفیکیشن در نوار بالا ظاهر خواهد شد. کاهش سرعت تلفن شما در این حالت به اتصال/عدم اتصال لپ تاب به برق بستگی دارد. اگر لپ تاپ به برق متصل باشد، مصرف شارژ شما چیزی نزدیک به صفر خواهد بود، در غیر این صورت ممکن است سرعت کاهش شارژ تلفن از حد معمول بیشتر باشد.


اتصال از طریق بلوتوث Bluetooth

برای این کار ابتدا باید دستگاه خود را با رایانه Pair کنید، این کار را از تنظیمات بلوتوث در هر دو دستگاه می توانید انجام دهید. در بخش Settings > Wireless & networks > More > Tethering & portable به قسمت Bluetooth بروید. در رایانه نیز به بخش Control Panel > Hardware and sound > Devices and printers مراجعه کنید. بر روی آیکون تلفن خود راست کلیک کرده و به ترتیب گزینه های Connect using > Access point را انتخاب نمایید. سپس تلفن شما باید آیکون اتصال به کمک Tethering را در نوار نوتیفیکیشن نشان دهد. در هر ده دقیقه اتصال با بلوتوث، 5 درصد از شارژ تلفن کاهش یافته و این موضوع بسیار ناامید کننده است. به هر حال استفاده از بلوتوث به طور مداوم شارژ زیادی را می طلبد.


اتصال از طریق وای فای Wi-Fi

برای اتصال موبایل به لپ تاپ و تبلت ها از طریق وای فای ابتدا در اندروید به بخش Settings > Wireless & networks > More > Tethering & portable مراجعه کرده و در این قسمت به بخش Wi-Fi بروید. ممکن است در برخی از تلفن ها نام این بخش، Portable WLAN Hotspot باشد. سپس به بخش وای فای رایانه خود بروید. در این قسمت باید نام تلفن خود را مشاهده کنید که با کلیک بر روی آن و وارد کردن پسورد می توانید از اینترنت همراه استفاده نمایید.


لازم به ذکر است هنگام روشن کردن وای فای اسپات در اندروید باید رمز یاد شده را تعیین کنید. مصرف شارژ در این حالت نیز بالا می باشد؛ به هر حال وای فای جزء شارژ خورترین موارد تلفن های همراه می باشد. اما در مجموع مصرف شارژ در این حالت از بلوتوث به مراتب کمتر است.


یک نتیجه ی مهم: برای عمر باتری بیشتر و بهتر از Tethering به کمک کابل یو اس بی (USB) استفاده نمایید.

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد