Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

معرفی انواع ورژن ویندوز 10 و بهترین آن

معرفی انواع ورژن ویندوز 10 و بهترین آن

درواقع جذاب‌ترین نسخه‌های ویندوز از آغاز تاکنون، ویندوز 10 شرکت مایکروسافت است. اما زمانی که یک کاربر به سراغ نصب و استفاده از ویندوز 10 می‌رود، به احتمال زیاد، یکی از ابهاماتی که با آن مواجه می‌شود، نسخه های متعدد ویندوز 10 است. سوالاتی از قبیل اینکه این نسخه‌ها چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند و کدامیک مناسب‌تر است. گفتنی است؛ نسخه ویندوز 10 شرکت مایکروسافت سه ویرایش اصلی دارد که به ترتیب Home، Pro و Enterprise نامگذاری شده‌اند. در ادامه به بررسی این ویرایش‌ها خواهیم پرداخت.  

نسخه Windows 10 Home

این نسخه از ویندوز 10، ویرایش خانگی این سیستم عامل است. باید گفت کم امکانات‌ترین و البته ارزان‌ترین نسخه ویندوز 10، همین ویرایش خانگی به شمار می‌رود. ویرایش خانگی مخصوص کاربرانی است که کارهای تجاری با سیستم عامل (Operating System) خود انجام نمی‌دهند و به طبع تامین امنیت اطلاعات نیز برای آنها چندان مهم نیست. این گروه از افراد تفاوت بین ویرایش‌های مختلف ویندوز 10 برایشان مشخص نیست. اما از طرفی طرفداران بازی های رایانه ای (Gamer) و مخصوصا کاربران کنسول Xbox One بهتر است از ویندوز 10 Home استفاده نمایند؛ چرا که این ویرایش امکان همگام سازی میان حساب‌های لایو (Live) مایکروسافت را فراهم می‌کند، در نتیجه کاربر (User) می‌تواند کنترل نسبتا ویژه‌ای به وسیله کامپیوتر شخصی بر روی کنسول بازی خود داشته باشد.


نسخه Windows 10 Pro

اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که یک تجارت هر چند کوچک دارید و به وجود یک دستیار بی‌نقص نیازمندید، ویرایش پرو ویندوز 10 گزینه ایده آلی برای شما می باشد. ویرایش Professional علاوه‌بر اینکه همه ویژگی‌های نسخه خانگی را در خود جای داده است، ویژگی‌های متعدد دیگری نیز برای کاربران حرفه‌ای خود فراهم می‌کند. شرکت مایکروسافت آپدیت‌های ویژه‌ای برای دو ویرایش Pro و Enterprise لحاظ کرده است که باعث می‌شود ویندوز هر بار بهتر از قبل برای صاحبان کسب و تجارت در دسترس باشد. همچنین این نسخه بروزرسانی (Update) امنیتی بیشتری نیز دربرخواهد شد تا با پوشش حفاظتی چند لایه، از اطلاعات (Data)، هویت، دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های (Application) شما محافظت کند.


 اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که همزمان از دستگاه‌های مختلفی اعم از ویندوزی و غیر ویندوزی مانند گوشی های هوشمند (Smart Phone)، تبلت‌ها (Tablet) و کامپیوترهای شخصی (Personal Computer) در کنار ویندوز 10 استفاده می‌کنید، ویرایش Pro انتخاب مناسب برای شما است. همچنین  اگر از کاربران حرفه‌ای سیستم عامل ویندوز مایکروسافت محسوب می‌شوید و امنیت اطلاعات برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، بهتر است از ویرایش Pro ویندوز 10 استفاده نمایید.


نسخه Windows 10 Enterprise

ویرایش Enterprise ویندوز 10 مایکروسافت نسبت به نسخه Pro امکانات بیشتری دارد و کامل‌تر محسوب می‌شود. در این نسخه از ویندوز، مایکروسافت امکانات ویژه‌ای برای سازمان‌ها و موسسات فراهم کرده است. امنیت این ویرایش در بالاترین سطح خود قرار دارد و ویژگی‌ها در ویرایش Enterprise به گونه‌ای است که برای تجارت‌های بزرگ و ارگان‌ها کاملا مناسب است. نسخه Enterprise گران‌ترین نسخه از ویندوز 10 محسوب می‌شود. این ویرایش با توجه به ویژگی‌هایی که دارا است احتمالا از پایداری بیشتری برخوردار است، اما قطعا ویژگی‌های مضاعف این نسخه نسبت به Pro برای کاربران حرفه‌ای و بازی خورها، سودی نخواهد داشت.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد